- Zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi i s dospelými.
- Prostredníctvom vzájomných vzťahov a kooperácie s rovesníkmi vyvolávať, prebúdzať a stimulovať celý rad rozvojových možností a schopností detí.
- Podporovať vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu.
- Podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa.
- Sprostredkovať základy verejnej kultúry a rozvíjať u dieťaťa dimenzie školskej spôsobilosti, aby sa ľahko adaptovalo na následné primárne vzdelávanie.
- Venovať pozornosť všetkým vzdelávacím oblastiam vo výchovno-vzdelávacom procese tak, aby sme dosiahli optimálnu úroveň prípravy dieťaťa na vzdelávanie v základnej škole a pripravili ich na život v spoločnosti.
- Dbať na správnu výslovnosť, pravidelne zaraďovať do edukačného procesu rôzne logopedické, dychové a rytmické aktivity.
- Uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a ďalšími partnermi s rešpektovaním potrieb dieťaťa a vytvárania podmienok pre blaho všetkých detí.
- Identifikovať deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a zabezpečovať im podmienky na individuálny rozvoj v súlade s týmito potrebami.
- Zabezpečovať dostupnosť a rovnosť vo výchove a vzdelávaní.
- Získavať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri koordinovanom úsilí o zabezpečovanie blaha a potrieb detí.
- Získavať dôveru rodičov v individuálnom poradenstve a cez spoločné aktivity s rodinou.
- Využívať rôzne zdroje získavania informácií prostredníctvom kníh, časopisov, informačných technológií, médií.
- Naučiť deti využívať informačné technológie, primerane veku pracovať s detskými programami.
- Podporovať prirodzenú detskú túžbu po pohybe, umožniť deťom pravidelný pohyb na čerstvom vzduchu, vytvárať pozitívny postoj k pohybovým aktivitám.
- Usilovať sa o znižovanie chorobnosti detí, orientovať sa na prevenciu chorôb, prehlbovať pozitívny postoj k pohybovým aktivitám, dbať na dodržiavanie pitného režimu detí.
- Edukačnú činnosť zameriavať na výchovu k tvorivosti, podporovať deti v praktickom overovaní nových vedomostí.
- Využívaním hier zameraných na vytváranie spolupatričnosti a uvedomenie si triedy ako výchovného spoločenstva, na odstraňovanie agresivity, získavať mravné návyky, spôsoby kultúrneho správania, základy životného štýlu.
- Prostredníctvom bežných denných situácií, ako aj modelových situácií si utvárať základnú detskú predstavu čo je dobré, čo je zlé, uplatňovať zdravé sebavedomie s dôrazom na sebapoznanie, primerane niesť zodpovednosť za svoje konanie.
- Zvýšenú pozornosť venovať úrovni logického myslenia u detí, dôraz klásť na počúvanie s porozumením.
- Utvárať a rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej slovesnosti.
- Obohacovať výchovu a vzdelávanie o regionálne prvky (tradície, zvyky).
- Poznávať rozličné významné miesta regiónu, v ktorom deti žijú a utvárať si pozitívny vzťah k týmto miestam.
- Zachovávať a rozvíjať tradície v kultúrnych podujatiach, aktívne sa podieľať na kultúrnom živote obce.
- Vychovávať k dopravnej disciplíne - rozvíjať schopnosť v praktických situáciách, uplatňovať zásady bezpečného správania sa v cestnej premávke.
- Rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť detí s dôrazom na environmentálnu výchovu smerujúcu k trvalo udržateľnému rozvoju, zameranú najmä na čistú vodu, bezpečnú a zdravú dopravu, prevenciu pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia a separáciu odpadov.
- Vytvárať možnosti získať poznatky, hodnoty a schopnosti na ochranu životného prostredia, a tým schopnosť chápať a hodnotiť súvislosti medzi samotným dieťaťom a životnom prostredí v jeho okolí, triediť odpad a poznať jeho opätovné využitie.
- Chápať potrebu ochrany životného prostredia prostredníctvom nových vzorov správania sa jednotlivca i skupiny k životnému prostrediu.
- Poznávať prírodu prostredníctvom bádania, skúmania a experimentov, postupne chápať zákonitosti prírody.
- Vytvoriť pre detí prostredie s informačnými a komunikačnými technológiami pre ich využitie v spoločnosti.