Obsah
https://msostrov.wordpress.com/
Materská škola sa nachádza v novej Školskej budove Ostrov a je od školského roku 2018/2019 dvojtriedna.
Nachádza sa tu trieda mladšej vekovej skupiny a staršej vekovej skupiny. Materská škola má kapacitu 33 detí.
Materská škola bude podporovať rozvíjanie pohybových schopností a zručností detí pravidelnou dennou realizáciou ranných pohybových a relaxačných cvičení. Bude využívať priestory školského dvora na rozvoj lokomočných schopností detí, priestory športového areálu obce Ostrov, multifunkčné ihrisko.
Do materskej školy sa prijali aj deti mladšie ako tri roky .
Výchova a vzdelávanie prebieha podľa aktualizovaného Školského vzdelávacieho programu Materskej školy Ostrov č. 131, s názvom PRI LIPKÁCH, ktorého hlavnou myšlienkou je podporovať celostný osobnostný rozvoj dieťaťa, aktivizovať a motivovať rozvoj psychomotoriky, poznania, emocionality a sociability , vyšších citov ako je regionálne vlastenectvo a
regionálnu výchovu, čo s tým súvisí. MŠ vedie deti k presvedčeniu chrániť životné prostredie. Zároveň rozvíja tvorivosť a predstavy v každodenných aktivitách a pomáha dieťati formovať vlastnú jedinečnosť. Prostredníctvom programu sa realizuje kontinuálnou na seba nadväzujúcou dennou pedagogickou činnosťou rozvoj osobnostných kvalít dieťaťa v poznaní samého seba, sveta ľudí, prírody, kultúry, dedičstva našich predkov.
Vzdelávací program bol vypracovaný podľa Štátneho vzdelávacieho programu a doplnený o ciele a úlohy prispôsobené k podmienkam a tradíciám Materskej školy Ostrov a Pedagogicko-organizačnými pokynmi Ministerstva školstva,vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky na školský rok 2019/2020.
V materskej škole sa uplatňujú základné zásady výchovno- vzdelávacieho procesu.
Našou snahou je, aby sa materská škola stala modernou, progresívnou a humánnou inštitúciou vzdelávania a výchovy detí predškolského veku.
Materská škola je zapojená do národnej siete škôl podporujúcich zdravie certifikátom.
rozvoj kompetencií
Na všestranný rozvoj kompetencií detí v materskej škole využívame aj digitálne informačné technológie. Deti majú možnosť pracovať s počítačom, počítačové edukačné a didaktické hry sú zamerané na rozvoj psychomotorických, učebných a kognitívnych kompetencií. Na rozvoj informačných, sociálnych, komunikačných a osobnostných kompetencií v multimediálnej oblasti využívame televíziu, rádio, CD a DVD prehrávače a digitálny fotoaparát, interaktívne tabule .
V edukačnom procese rozvíjame aj kompetencie detí v oblasti prosociálneho správania, na ktoré kladú pedagogické pracovníčky veľký dôraz, nakoľko sa pridŕžajú cieľov zabrániť narušovaniu mravnosti alebo rôznej formy intolerancie. Táto výchovno-vzdelávacia činnosť je zabezpečená pedagogickými pracovníčkami, ktoré majú k tomu oprávnenie certifikátmi.
Pri výchovno-vzdelávacej činnosti kladieme dôraz na zážitkové učenie detí. Preto sa toto učenie zaradilo pravidelne do osnov výchovno – vzdelávacej práce MŠ, čo svedčí o nadštandardných aktivitách pedagogického kolektívu.
V zdravotnej oblasti sa deti učia správne dýchať fúkaním do sopránovej flauty, a tak predchádzať mnohým respiračným dýchacím ochoreniam. Tento hudobný nástroj využívajú vo výchovno – vzdelávacom procese ako učebnú a motivačnú pomôcku.
Deti majú možnosť vzdelávania sa v cudzom jazyku. Kompetencie v tejto oblasti získavajú vyučovaním anglického jazyka v rámci krúžkovej činnosti v popoludňajších hodinách.
V sociálno-emocionálnej oblasti si deti rozvíjajú kompetencie v literárno – hudobno dramatickej aktivite. Dramatická hra je komplex edukačných činností v priebehu pobytu dieťaťa v MŠ, ktoré smerujú k rozvíjaniu aktivity, fantázie,predstavivosti detí a k pochopeniu hovoreného slova.
Národnostné povedomie a cítenie vštepujeme deťom oboznamovaním s kultúrnymi ľudovými tradíciami a zvykmi typickými pre našu obec a región a využívaním dostupnej detskej literatúry doporučenej metodicko-pedagogickým centrom. Rôznymi kultúrnymi vystúpeniami pestujeme v deťoch kladný vzťah k ľudovým tradíciám a zvykom , pričom využívame aj miestne ľudové kroje. Vedieme deti k úcte k starším ľuďom a k rodine.
Udržiavaním týchto tradícií upevňujeme v srdciach detí hrdosť k vlasti , bydlisku, rodisku a k ich tradíciám.
Aktívne spolupracujeme s Centrom pedagogicko - psychologického poradenstva a prevencie v Piešťanoch. Každý rok našu materskú školu navštevuje odborníčka z oblasti logopedickej starostlivosti o deti, ktorá v rámci vyšetrenia percepčných schopností detí poskytuje rodičom odborné poradenstvo v oblasti odstraňovania chybnej výslovnosti svojich detí.
Bola nadviazaná spolupráca aj v oblasti preverovania školskej zrelosti budúcich školákov touto inštitúciou.
Veľmi dobrú spoluprácu máme aj so Základnou školou v Ostrove, kde sa majú deti možnosť oboznamovať s priestormi základnej školy a viackrát do roka aj s výchovno-vyučovacím procesom v základnej škole. Deti majú možnosť stretávať sa so svojimi staršími kamarátmi aj na rôznych spoločných kultúrnych a športových podujatiach a vystúpeniach.
Na veľmi dobrej úrovni spolupracujeme aj s obecnou knižnicou , s Obcou Ostrov a miestnymi výrobnými podnikmi.
Viackrát do roka našu MŠ navštevujú členovia divadiel s ponukou divadelných predstavení pre deti.
Dobrá spolupráca je nadviazaná aj s Mestskou políciou Piešťany.
Vzdelávanie v MŠ poskytuje základy spôsobilostí vedúce k napĺňaniu cieľov výchovy vzdelávania podľa zákona 245/2008 Z. z. Hlavným cieľom výchovy a vzdelávania v MŠ je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno – citovej úrovne ako základu na školské vzdelávanie v základnej škole a na život v spoločnosti. V rámci úspešného získania školskej zrelosti sú deti vedené k rozvoju sebahodnotenia a sebareflexie.
Personál materskej školy tvoria štyri odborníčky v oblasti detskej psychológie a pedagogiky, s neustálou snahou vzdelávať sa a odborne rásť s láskavým a individuálnym prístupom k detskej duši.